Gerealiseerde en lopende projecten

KLIK HIER voor een volledig overzicht van onze gerealiseerde en lopende projecten. U wordt doorgelinkt naar onze internationale childsponsoring website. Daar zijn per locatie naast de gesponsorde kinderen (en kinderen die op een sponsor wachten) ook de projecten weergegeven.

Opstarten van projecten

Bij het opstarten van een nieuwe WINS locatie beginnen we vaak met niets. Geen gebouw, geen klaslokaal, geen meubilair, geen geld, niets. Slechts een klein lokaal team, met de wil en met het commitment om de kinderen te helpen, onderwijs te kunnen volgen.

Op sommige locaties zijn we, bij gebrek aan een klaslokaal, begonnen met het lesgeven ‘onder de boom’. Op een rieten matje op de grond in de schaduw van de boom. Het belangrijkste is dat de kinderen zo snel mogelijk onderwijs krijgen. Totdat we voldoende fondsen hebben om klaslokalen te bouwen. De coordinator van het Learning Center stelt een plan op en ziet er op toe dat de bouw van lokalen van A tot Z soepel verloopt en rapporteert dit aan de WINS associates en projectsponsors.

' Onder de boom'  (startfase)

Klaslokaal in Bedulu

Klaslokaal in Tianyar

Onder projecten valt ook de bouw van guest rooms, zodat sponsors van kinderen en de vrijwilligers op de locatie kunnen verbijven. Tevens fungeren de guest rooms als bron van inkomsten voor de Learning Center, ze moeten immers op den duur zelfvoorzienend worden en eigen inkomsten genereren.

Guest room in Seraya

Guest room in Tianyar